tisdag 9 mars 2010

ge mig dom svarta. en fet parentes

Idag fyller Müsli arton år. Det betyder att man får tårta idag, igen! Eftersom jag är en mycket gentil och smart människa så hade jag köpt en Barbapappa (Barbe à papa = Pappas skägg på franska. Barbapappan ska tydligen vara formad efter någons farsars skägg. Eller the other way around? Det var fjärde gången jag påpekade det denna vecka. Men jag gillar ju att berätta samma saker om och om igen. Evelin påpekade bland annat att hon hört när jag berättar om mitt favoritavsnitt i serien Hjälp rätt så många gånger...) och en sockerdoftande kräm till födelsedagsbarnet. Men jag luktar ju redan som en karamell förklarade hon för mig efter att hon berättat att hennes pojkvän är en liten söt kissekatt. (Tänkte ifall någon fler än jag var oerhört intresserad av den informationen).

Nu färgar jag min utväxt eftersom min bror, som var på besök i helgen, menade att mitt hår såg förskräckligt ut. Allt för dig käre bror, när ska du förresten raka bort skägget? Barbe à frère. Fett kul tycker jag.

Inga kommentarer: