tisdag 2 februari 2010

pay you back with interest

Jag bröt av en plastgalge för en stund sedan, det var ju himla onödigt. Därefter började jag bläddra i min kartbok som av en händelse låg utfläkt i min säng. När jag passerat sidorna som visade Kina och andra asiatiska länder så skar jag mig. A nasty paper-cut.

Jag vet inte om jag verkligen såg månen genom mitt fönster ikväll eller om det var ljuset från en lampa som reflekterades i fönstret. Nu är persiennerna nerdragna och jag orkar inte gå och titta efter. Nu ska jag nog gå och lägga mig (inte knoppa, avskyr det ordet. Speciellt om det är instoppat i en käck mening som denna; Nämen, det kanske är dags att tänka på refrängen och gå hem och knoppa!

Vadå knoppa? Jag trodde att det endast var köksluckor och växter med blommor som hade knoppar (väldigt bra associerat tycker jag). Kära värld, ordet blir bara värre och värre ju mer jag tänker på det. Knopp. Knopp, liksom.

1 kommentar:

sofie sa...

Och du har legat på latsidan ett bra tag och NU när jag varit borta så har du skrivit MASSOR med inlägg!? Vad är DET för sätt!??! :D Nu måste jag backa tillbaka och läsa allt så jag håller mig uppdaterad. :)