måndag 1 februari 2010

i am the sound

För att, precis som alla andra, klaga; Det är fruktansvärt kallt ute! Pratade med min morfars syster för ett par dagar sedan och hon tyckte också att det var väldigt kallt. Och att de inte var vana vid en sådan kall temperatur nere i Motala.

Men att det är svinkallt gör inget för jag har ju faktiskt en spelning att se fram emot. Hästpojken. Umeå. Tjugosjunde februari. Underbart.

Annars så har jag ju bara en gnagande känsla av att det ska hända något den andra februari. Imorgon alltså. Men jag har förmodligen fel. En tolftedel av 2010 har redan hunnit segla förbi och jag blir så rädd. Men det löser sig nog. Det brukar det ju göra, right?

Jag minns en sång som en klasskamrat alltid brukade sjunga. "Det här är en sång som irriterar dig". Och irriterad blev jag såklart. Nu har jag hittat låten som skulle passa perfekt som soundtrack till filmen om hennes liv. Den skulle givetvis heta "My annoying life". Irriterande låt.

Mycket bra sammanhang Amanda. Jag är så stolt över mig själv. Nu ska jag komma på något viktigare att göra än att blogga.

Inga kommentarer: