tisdag 12 januari 2010

twelve

Idag är det den tolfte januari för de som inte noterat det. Om jag någon gång får skrapa triss i nyhetsmorgon så ska jag ta lott nummer tolv. Tolv dyker ju upp hela tiden i mitt liv har jag märkt.

Enligt eniros vägbeskrivning så har jag gått exakt 9.4 kilometer idag. Jag gick en väg som jag inte brukar göra och fick mig en nostalgitripp. Jag såg granen som vi som var juniorscouter sov under mitt i vintern. Alltid något att skryta över. Jag gick förbi Angelinas hus som jag nästan alltid befann mig i på onsdagarna innan vi hade våra scoutmöten borta i bönhuset. Jag såg träden i vilka några fågelholkar brukade sitta. En gång under ett scoutmöte skulle vi städa dessa holkar eftersom den fågelsorten som bodde i holkarna inte brukade städa efter sig. Man skulle dra i en pinne i holken så lossnade botten och allt smuts ramlade ut. Givetvis stod jag och tittade rakt upp på holken och fick alla gosiga fågelrester i munnen. Det var de saker som jag hann tänka på under min promenad.

Inga kommentarer: