torsdag 10 december 2009

kalla mig svin

Jag undrar om man kanske börjar bli sjuk (alt. gammal). Jag känner mig trött och stel i kroppen precis de sakerna som äldre brukar klaga över. Jag har köpt en massa julklappar de senaste dagarna och jag är i princip lika fattig som en lurad knarkare. Idag åt jag köttfärslimpa till middag, nobeldagen till ära. Undrar vad kungen, drottningen och de andra fick till käk idag... Säkert något jätteavancerat som ingen vanlig människa vet hur man äter. Typ brysselkålspaté inlindat i svantunga glaserad med valnöts- och dragonsås. Så tror jag.

Igår och idag smakade jag på julskinka. Det var gott. Alltså jättegott. Fast det är väldigt synd om nassarna. Men det glömde jag lika fort som jag lade julsenap ovanpå det möra köttet och slukade det i en tugga. Jag är dessutom så storsint att jag skänker ett förlåt till alla som inte äter kött och eventuellt tog illa upp (men det var gott!! jättegott alltså). Ursäkta ironin.

1 kommentar:

sofie sa...

Inget illa-uppande här! =) Du ska självklart äta din skinka, att vissa väljer att inte äta det är ju deras val tycker jag. Jag kör på livsfilosofin "Sköt dig själv och sköt i andra." :D
Jag sitter med hårfärg i håret och väntar på att få gå och skölja ur det. Jag hade fått sådan utväxt ser du. =) Vad kul att höra att du kommit igång med julklapparna. Jag är klar (förutom på 1 julklapp) men jag vill köpa meeraaaa. :D Kanske ska jag gå ett varv till? :D (iNte för att jag har råd men vem bryr sig.)