måndag 7 december 2009

jag är inte speciellt kär i edward nu ändå

Så, nu äntligen är jag som alla andra igen. Nu har jag sett Twilight för första gången (nej, denna gång är det ingen lögn faktiskt). Den var väl bättre än jag trodde men inte mer än så. Saker jag fann mycket störande/så skojigt att jag faktiskt skrattade högt här i min ensamhet:

- Bella reagerar på en gång att Edwards hand är iskall när de snuddar vid varandra i bilen men polispappan reagerar inte ett dugg över det när de skakar hand inne i köket.

- När Edward tar med Bella på en "klättertur" i trädtopparna så lämnar hon ju kvar sin väska på marken skogen. Men dom är ju så knäpp där borta i Amerika har jag hört (så brukar i alla min mormor säga när hon tittar på Stenade Sam och Prostituerade Pat i Cops).

- När Edward tar Bella på ryggen och "springer" uppför berget för att visa hur han ser ut i solsken. Det var verkligen jätteroligt. Det var faktiskt ett tag sedan jag skrattade så mycket åt något man kunde se på tv.

- Varför valde inte Bella en långklänning för att dölja "jag-har-brytit-benet"-skenan på balen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

erkänn att du googlade för att komma på några av dessa klytchiga kommentarer.

wednesdaypie sa...

Faktiskt inte, jag tänkte fram dom i min hjärna. Klytchig? Det ordet har jag aldrig hört förut. Om det nu existerar. Höhö.