lördag 19 december 2009

encore une fois

Igår läste jag klart Våtmarker av Charlotte Roche. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Den var underhållande fast den var rätt motbjudande. Den innehöll alla sorters kroppsvätskor man kan tänka sig. Huvudpersonen rakar givetvis aldrig benen eller under armarna. Det kändes som om den är skriven för att provocera och bevisa att man som kvinna inte "måste" vara på ett speciellt sätt. Men när jag läst ut boken så kände jag plötsligt ett mycket större behov av att raka benen än vad jag någonsin känt innan. Förresten, att äta samtidigt som man läser boken är dumt. VÄLDIGT DUMT.

Snart är det dags att jobba också, jag som är så trött men det är ju bara fem timmar så det borde jag kunna klara utan att somna. Jag har en bula i pannan eftersom jag gick in i en hatthylla. Tur att man har lugg.

Inga kommentarer: