torsdag 12 november 2009

tolfte november

Idag är det fem månader sedan man tog studenten. Egentligen är det nog lite obehagligt att jag håller koll på sådant.

Jag började dagen med att förbanna mig över de neongul-klädda männen som hackade i asfalten precis nedanför mitt fönster medan jag låg och sov. Sedan insåg jag att det kanske var lika bra så att jag hann göra något vettigt (dvs en långpromenad och frukost) innan skolan började vid tolv. Åkte sedan in till stan för att försöka hitta några julklappar eftersom julen närmar sig med stormsteg. Det slutade med att jag såsade runt inne på Åhléns City och hittade både böcker och skivor som jag själv ville ha. Nu har jag tittat på Efter tio men var tvungen att stänga av när programmet i grund och botten verkade gå ut på att skapa intriger mellan Calle Schulman och Alexander Bard.

Vid halv tio ikväll kommer som sagt Sofia hit så jag måste nog städa igen. Jag är hemskt dålig på att hålla ordning.

Inga kommentarer: