tisdag 20 oktober 2009

vill du inte så vill du inte

Var på hemköp idag och de hade byggt en pyramid mitt inne i butiken. Pyramiden var byggd av... julmust. På en hylla bredvid hade de staplat russin och mandlar. Nu fattas bara glöggen. Om den inte också fanns där någonstans.

Snart är det dags att börja göra sig i ordning för skolan. Börjar sex och slutar åtta. Det känns nästan som om jag är med i någon sekt när jag masar mig iväg till skolan klockan sex på kvällen. En osund fonetiksekt. Ja, så är det nog. Jag tar nog med mig påsen med klementiner som jag köpte idag. Det kan verkligen behövas.

2 kommentarer:

sofie sa...

Hump, konstigt att ni har skola så sent. Hur kommer det sig? =)
Undra vilka arbetstider universitetslärare har..

wednesdaypie sa...

Det är bara fonetiken som vi har så sent av ngn anledning. Jag tror att det är för att det finns de som läser franska 50% på kvällstid så då slår dom väl ihop föreläsningarna. Ja, verkligen. Att jobba till åtta varje dag känns ju lite saftigt..