onsdag 7 oktober 2009

passion betyder lidelse på latin

Nu är jag fett less på Bonniers grammatik och alla termer. Jag har åtminstone gjort allt jag ska för en gångs skull. Därför känns det som om mat skulle vara på sin plats. Nutella är ju inte speciellt mättande.

Det är ganska kallt i mitt rum idag. Jag fick lov att ta på mig tjocksockar. Men sen kom jag på att mams och paps redan förutsett detta och lämnat kvar en värmefläkt åt mig. Den stod inne i garderoben och såg ny ut. Inhandlandet av denna värmefläkt var givetvis något jag himlade med ögonen åt i varma augusti men nu brummar den lagom högt här inne. Tur att pappa också kollat in att hyreshuset är helt gjort i sten (det gjorde han samma dag som jag flyttade in. Utifall det skulle börja brinna ni vet). Så nu är det ju fritt fram att slänga kläder och handdukar bredvid fläkten. För det gör ju inget om det börjar brinna, såsom jag förstod det.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, du är ju rolig du