måndag 26 oktober 2009

och du undrar om jag verkligen menade det jag sa så jag sa ja

Imorse vaknade jag av att jag hade jätteont (och då menar jag ont) i armen. Jag försökte räta ut den men det gick inte. Armbågen hade låst sig eller något. Jag gick runt med böjd arm i tre timmar innan jag tvingade mig själv att räta ut den. Jag började nästan grina. Men sen när den var uträtad gjorde det inte ont längre. (Mystiskt, det har säkert med svininfluensan att göra. För allt verkar ju leda till influensa nu för tiden.) Jag bestämde mig för att fira detta mirakel med att kratta gården. Det var nästan roligt att inte göra något stadsråttigt. Löven på gården tog aldrig slut så jag gav upp efter lite mindre än två timmar.

Jag ser dessutom att mjölken har bytt förpackning. Ingen har berättat denna stora nyhet för mig. Jag har inte druckit milkomjölk på evigheter. Ingen annan mjölk heller förresten.

Inga kommentarer: