lördag 10 oktober 2009

just another summer

Jag minns Peace&Love 2009. Det var Eve som undrade om Anders Wendin var kort och tjock när vi stod och väntade på att Moneybrother skulle börja spela. Jag minns när jag försökte föreviga det inte alls uttjatade skämtet piss och löv. Jag minns slusket som försökte ragga på mig på vägen från Håkans spelning. Han undrade varför jag var så sur och undrade vem som hade dött. Jag svarade att Michael Jackson hade dött, vilket var väldigt sant eftersom han dog just den dagen. Eller dagen innan, vem bryr sig? Hans vänner hånskrattade. Det gjorde jag också. Jag minns Hans-och-Greta-killen som fick kikärtor (som Emilia förövrigt levde på alla dagarna vi var där) så att han skulle kunna memorera vägen tillbaka till vårat tält. Jag minns den käcka svenskaläraren och hans Iphone-vän. Det var P&L.






















Inga kommentarer: