måndag 12 oktober 2009

i brag about you sugar

Det känns som söndag idag fast det är måndag. Kan ju förstås bero på att jag är ledig som vanligt. Helgen har varit väldigt bra i alla fall. Var med några franskavänner och deras vänner på klubben Fabriken i lördags. Där hade de blommiga tapeter på väggarna och kristallkronor i taket. Om de hade serverat dryck i blommiga tekoppar så hade det varit pricken över i:et. Detta var ett ställe som min syster hade älskat. Alla killar såg ut som om de jobbade saltmagasin (alt. kolgruvor) i Skottland, fast aningen mer fancy. Alla tjejer hade spikraka luggar behövde verkligen tänka hårt för att se "rätt men samtidigt lite svår" ut på dansgolvet. Nåväl, jag skrattade gott åt alla hipsters och hade väldigt roligt ändå.

Igår åkte jag till farmor för att frossa i god mat och gamla godingar till filmer. Vi såg badjävlar, potatishandlaren och midvinterduell. Sen spelade vi såklart femhundra. Jag vann mest. Farmor blev som vanligt lite purken men lägger alltid till "Det är ju bara ett spel". Sedan suckar damen djupt i äkta dålig-förlorar-anda.

Inga kommentarer: