onsdag 9 september 2009

we're in my room, watching dirty dancing. i didn't get anything with orlando bloom 'cause i know you fancy him...

Fy fasen vad jag varit ambitiös idag! Jag har nästan gjort klart min uppsats om Frankrike/fransmän, det bästa av allt är att den inte ska lämnas in förrän om en vecka. Det var himla länge sedan jag var klar med något i så god tid.

Idag hade sommaren comeback så jag bestämde mig för att göra en favorit i repris så jag åkte till Kungsan (Höhö, jag menar Kungsträdgården såklart. Jag har inte bott här särskilt länge så egentligen får jag inte säga Kungsan) och åt flädersorbet som verkligen är ett skänk från ovan. Den ser visserligen ut som frostat spott men vem bryr sig om det när den är mer än tasty!?

På vägen hem möttes jag av en otrevlig syn; på en parkbänk ligger Alkis-Benke och Lösaktiga Lisa och i princip smäller på varandra. Fy och usch! Jag kommer nog aldrig att bli riktigt klok på den här staden. Tur att syster Müsli kommer och hälsar på mig under fredagen! Hm, synd bara att det är hennes nästintill skallige man hon ska hälsa på och inte mig...

Inga kommentarer: