måndag 21 september 2009

stig fram syndfulla flarn

Man hinner lyssna på Bob Dylans Spirit On The Water fyra gånger eller Boeves psalm tio gånger på bussen från Vallentuna. Har varit hos farmor och spelat kort och ätit mat. Hon visade mig ett tidningsurklipp om en tjej som flytt från en dejt med en kille som hade en tröja som det stod Eat Pussy på. Eftersom jag, enligt farmor, är duktig på språk så undrade hon vad det betydde. Jag svarade rätt och slätt att man kunde översätta det med slicka fitta. När jag sa det spärrade hon upp ögonen och undrade vem som hade lärt mig såna fula ord. Funderade på om jag borde ha sagt att det betydde ät kisse istället. Men hon förstod i alla fall varför tjejen i fråga flydde därifrån. Hon la till att han säkert hade såna där byxor som hängde på halva arselet. För det är tydligen inte sexigt och det var då jag började fundera över när en åttioårig kvinna började använda ord som sexig.

Helgen har i alla fall varit bra. Under fredagkvällen hände många roliga sammanträffanden. Vi skulle fråga efter vägen till ett ställe. Jag gick fram till en kille med mustach och hatt som jag tyckte såg sympatisk ut och det visade sig att han var från övik, jag säger som rebecka "vad är oddsen?!" Sen när vi kom till ett annat ställe av hundra så dök mina korridorgrannar Jack Black och Den andre mannen upp. De pratade bara dansk-svenska och engelska och de har dessutom nästan samma namn. Himla roligt tyckte jag. De tyckte att jag borde komma ut till köket lite oftare för att dricka öl med dom. Öl.

1 kommentar:

sofie sa...

Det tycker jag också, gå ut i köket och drick öl. Helst till frukosten!
Jag säger det igen; du skriver som en GUD Amanda! :) Jag garvade som bara den när jag läste inlägget, du borde bli krönikööööör! När ska du förstå?! :D