torsdag 3 september 2009

1337

På ett trappsteg utanför Coop i Bergshamra var det någon som hade klottrat ner ordet "slyna". Jag fick givetvis tvångstanken att inte kliva på det trappsteget för att det kanske skulle ge otur eller något. Idag råkade jag kliva på trappsteget. Jag kom på det men tänkte inte så mycket på det eftersom jag hade bråttom till skolan. Jag plockade upp telefonen ur fickan för att titta på klockan. Den var 13.37. Vilken tur, tänkte jag. Då väger det ju upp att jag klev på "slynsteget".

Men, när jag kommer ner på tunnelbanestationen så ser jag att det inte går några tåg eftersom det var signalfel eller nåt. Jag tog en buss istället men upptäcker när jag kommer till skolan att förläsningen börjat för en timme sedan. Det hade alltså stått fel i schemat för franskaeleverna och rätt i det italienska (vi har ett gemensamt ämne). Läraren gav oss ett häfte och några sidor att läsa i boken för att komma ikapp italienarna. Alla förstår ju att detta inte skulle ha hänt om jag inte hade klivit på "slynsteget". Klockan visade ju dessutom 13.37 vilket nog egentligen betydde att oturen dubblades på och inte vägdes upp. Elitslyna liksom. It all makes sense!

På hemvägen fick jag en liten guidning av Josefine mellan Östermalmstorg och T-centralen, trevligt och jag tror att jag kanske lärde mig något.

Inga kommentarer: