fredag 28 augusti 2009

halve abrikoser i sukkerlage

Idag har jag ätit kinamat på Östermalmstorg. Köpte en body butter på The Body Shop som luktar kokos som Sofie brukade ha vilket gjorde att man alltid blev sugen på kokosyoghurt när hon gick förbi! Expedition ställde alldeles för många frågor Har du bonuskort? Har du provat vår ansiktsvårdsserie? Brukar du handla här regelbundet? Vill du köpa en duschcrème i samma doft till reducerat pris? och slutligen säger hon Jag slänger med ett prov på den här ansiktscrèmen som du lägger på efter att du använt en toner! (hm, är inte säker på stavning)

För det första vet jag inte vad en toner är och jag hade gärna sett hennes min om hon hade vetat att jag oftast tvättar bort mitt smink med ÖoBs tiokronors pumptvål och därefter smörjer in med IKEAs egna body lotion (I ANSIKTET!? ve och fasa) men det är ju en helt annan sak.

Stötte dessutom på den snygga versionen av Jack Black (ja, den versionen finns tydligen, tro det eller ej) i min korridor. Han var typ två meter lång och jag fick böja huvudet långt bak för att se hans ansikte när vi skakade hand. Mycket trevlig kille för övrigt.

Ikväll och imorgon är det popaganda men ska inte dit, tyvärr. Vill väldigt gärna se Florence Valentin igen och uppleva samma jag-vill-hoppa-upp-på-scenen-och-slicka-Love Antells-svettiga-torso-känsla som jag fick på P&L i somras. Men jag har ju alltid youtube och mina persikor på burk att fröjdas åt.

3 kommentarer:

sooofie sa...

Har jag sagt att du skriver bra?
Du skriver bra!

Vad gullig du är, jag gillar doften av cocos men jag har aldrig smakat en yoghurt med den smaken.. Måste gå på upptäcksfärd i filhyllan för att se om jag kan hitta nåt.. är det Milkos?

Jag har ingen aning om vad en toner är. Eller jo! Jag tror att det är typ ett ansiktsvatten som ska "lugna" huden.
jag brukar tvätta med tvål o vatten - om ens det! :D Oftast har jag kvar sminket tills dagen efter. *shyy, säg det inte till nån!*
Lång kommentar detta. HEHE

Jag vågar inte skriva mer nu... vi hörs! :p

du vet vem sa...

kan man vara snygg när man är 2 m lång?

du vet vem nr 2 ;p (sssssssooo) sa...

hahahahaha.. jag såg inte ens att det stod "expedition".. :D haha lustig felskrivning!