måndag 10 augusti 2009

franskman

I går ringde jag till min morfars broder för att önska honom grattis på namnsdagen, det var längesedan jag skrattade så mycket. Ungefär såhär löd samtalet:

Jag: Hej, det är Amanda.
Roland: Nämen tjenare Amanda, du talar med klokeste mannen i grundforsby!
J: Haha, jo jag vet! Ville bara säga grattis på namnsdagen!
R: Man tackar, man tackar. Förresten, du som är franskman Amanda..
J: Ja?
R: Sitter och löser korsord och du kanske kan tala om för mig vad Genève heter på tyska?
J: Jaa, fast jag läser ju franska och inte tyska.
R: Men Genève är väl en fransk stad?
J: Ja, den ligger ju i Schweiz men jag vet ju fortfarande inte vad den heter på tyska.
R: Nähä, då har du väl inte läst din franska ordentligt.
J: Haha, nä jag har väl inte det.
R: Nej, nu är det snart trav. Men du ska ha det så bra. Hej!
J: Detsamma, hejdå.

Inga kommentarer: