måndag 31 augusti 2009

fonetik light och franskt uttal

Har köpt de två tunnaste böckerna i världen idag. Hela kalaset slutade på 269x2 (vad det blir får man räkna ut själv för jag vet inte). Idag var grammatiksföreläsningen mer på min nivå. "Vi som har svenska som modersmål vet ju per automatik att man säger ett äpple och inte en äpple."

Idag var det kostymrace på T-centralen där herrar med kalvskinnsportföljer tävlade mot herrar med ormskinnsmönstrade portföljer och så jag förstås. Jag kom sist, kan i och för sig bero på att min dalahästkasse i tyg inte var lika effektiv att tacklas med.

På tal om väskor så har jag gjort en "lista" på återkommande väsktrender på SU:

- Tygkasse i valfri modell (helst någon som är tillverkad av ekologisk bomull eller den man fick gratis med Vecko Revyn)

- Plastkasse från Systembolaget (vanligast bland studenter av det manliga könet och i synnerhet de som läser juridik)

2 kommentarer:

sofie sa...

Haha!
Vilka jurister alltså! ;p

Jag har gjort min första dag idag ! (kanske skrev det i tidigare kommentar men vafan). Jag hade min svarta väska på mig :) Ingen dalahäst för mig, tyvärr.
Imorgon flyttar jag och det känns braaaaaaaa!

Anonym sa...

Haha, fan vad bra! Du skriver ju mycket bättre än jag =)!
Går det bra nere i Stockholm? Här uppe i Umeå har vi fullt upp med att anordna nollning. Har dessutom beställt på Laptops som borde komma idag. Vinbrännboll imorgon ;)!

Vi ska snackas vid på Skype framöver tycker jag. Ha det så bra så länge!
\\Broder Hest